Rychlý jako blesk
V novém místě jsem dostal do užívání Rychlého jako bleska, kdyby na to měl.. Poněkud dlouhé indiánské jméno, plně vystihující jeho schopnosti. Jde o Škodu Fabia, 1,6 TDi, v nejslabší verzi 55 kW. Vyrobena v listopadu 2010, po mém předchůdci jsem jí přebíral s náběhem 17200 km. Nové auto je nové auto..
Motorizace je poměrně slabá, svižná jízda je vykoupena častým používáním nižších převodových stupňů, což přináší zvýšenou spotřebu paliva. Při poklidné jízdě na limitu kolem 90 km / h je spotřeba nízká, kolem 4,7 l / 100 km, ovšem autu se moc nechce. Podle údajů výrobce se dá jezdit se spotřebou nafty pod čtyři litry, ale to se mi zatím nepodařilo. Svižnější styl jízdy po dálnici si řekne o nějakých 5,5 l / 100 km .
Na displeji na přístrojové desce mimo jiné svítí ukazatel zařazeného rychlostního stupně, šipečka nahoru nebo dolů radí, jestli podřadit, nebo přeřadit.. Tuto informaci je samozřejmě třeba brát s rezervou, funguje to tak, že se auto například zvolna rozjíždí do kopce dejme tomu na čtyřku, otáčky jsou kolem 1500 ot/min a auto si řekně o pětku, na kterou nemá šanci ten kopec vyjet.
Výbava je taková minimálně – standardní, ABS, 2 airbagy,přední okna v elektrice, klimatizace, sedadlo výškově nastavitelné, praktická jsou světla pro denní svícení a to je asi tak v kostce všechno.
Klimatizace je oproti Dášence plusem, mínusem je absence ESP a ASR. Co je absolutně nesrovnatelné, to je zavazadlový prostor. Fabia je v krátké verzi.. Už převážení lyží je poměrně složité, pokud chci vzadu zachovat i místo k sezení, kolo jsem se ještě neodvážil zkusit nějak naložit..
Na rozebírání spolehlivosti je ještě brzo. Nicméně servis jsem musel vyhledat hned po prvním týdnu – při prvním parkování na Jižním Městě přes noc si někdo neznámý odnesl airbag řidiče.. Střepy z rozbitého bočního okýnka budu na různých místech auta asi nacházet ještě dlouho..
S Rychlým jsem najezdil rovných 15 tisíc km během 4 měsíců. U nového auta bych opravdu nějakou závadu nečekal a také se žádná neobjevila.