Jdi na obsah Jdi na menu
 


Stodvacítka

8. 3. 2010

Škoda 120 LS

r.v. 1981, AEI 36-93

měli jsme jí od května 1993 do srpna 1997

ujeli jsme s ní asi 42000 km..

Tahle stodváca kdyby uměla vyprávět …..

 

Původně to byla Škoda 110 L z r.1975. Asi roku 1992 ji jako několikátý majitel koupil můj brácha. Byla červená a měla SPZ

 

ABV 97-80. Pro úplnost – č. karoserie měla 1352724, č. motoru 356804/5 .

 

Dlouho mu nevydržela. Na začátku zimy ji prohnal v prvním sněhu přes příkop u Senohrab a kastle již nebyla pro pokročilou korozi s to absorbovat všechny ty tlaky a kruty a zkrátka a dobře popraskala ve svárech podlah, odešly zadní nosníky, utrhla se náprava. Na odtah to ještě bylo, když se zavřely dveře, panty to docela držely pohromadě, ale na opravu už to nebylo.

 

No a na jaře 1993, úplně přesně 13.6., nám můj švagr dovezl z Německa škodovku 120 LS z r.1981. Žlutou. Vzadu měla ještě nálepku DDR, ale papíry neměla.

 

Měla číslo karoserie C2523741, motor č. 426977/2.

 

Tak jsem zažádal o přestavbu a bráchovu 110 L jsem přestavěl na 110 L s karosérií 120. Kastle byla pěkná, vystříkaná, ale motor byl už trochu unavený a byl vpodstatě hlavním zdrojem všech problémů. Taky jsem ho někdy v r. 1996 vyměnil za jiný ze Š 120. Po různých peripetiích, anžto ten motor byl už M ( č.256029/2, patřil do karoserie č. A2238485, obojí bylo smontováno 6.5.1980 do auta, které dostalo SPZ ACD 11-42, a než jsme motor 18.3.1996 koupili, vystřídalo auto 3 majitele) , ale podle čísla ne, a číslo nebylo vyraženo nejlépe, se to dařilo protlačit i přes technickou. To už ta kastle nebyla tak dobrá. Někdy v r.1994 mě trefila jiná stodváca z boku a pořídil jsem úplně nové levé přední dveře. Zhruba za rok , 10.4.1995, Ivča nedala přednost a měnil jsem ty samé dveře znovu a k tomu střední sloupek a práh. Tím druhým autem byla Š 135 České pošty, SPZ ADV 02-46. Jen tak na okraj, škoda na tom autě byla za 30 664,- Kč.Křivé to auto už zůstalo a taky jsme z něho vyrostli. Dovolené šlo odjet jen se zahrádkou nebo s károu (koule tam naštěstí byla) a i na běžných cestách byly krámy všude. Údržba byla také nutná nepřetržitá. A tak šlo auto v r.1997 do světa. Najezdili jsme s ním asi 42000 km .Vlastně nešlo daleko do světa, jen do Jiren k Hanušům. Asi za rok jim jí ukradli..

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář