Novinky 2012
Jak tak koukám po stránkách, moc času na ně opravdu nemám.
S Tempřičkou se toho loni moc neudálo, podnikla pár jízd, jinak stála, absolvovala technickou, dostala nový starter, nová světla, po havárii olejového filtru se dočkala výměny oleje a nového filtru. Pak jí koncem léta upadl zadní díl výfuku a jela párkrát sporadicky s nákladem do sběrného dvora.
V r.2012 jsme se se Šárkou rozhodli, že jí budeme využívat o něco víc. Šárka začala také řídit a dva řidiči potřebují dvě vozidla. A také v práci jsem dost omezen limitem, kolik kilometrů smím najezdit se služebním autem, takže výletů rapidně ubylo. Navíc za soukromé kilometry si zaměstnavatel strhává nejen náklady na naftu, ale také náhrady za používání vozidla, takže služebák v tomto případě zase až takovou výhodou není.
Nezbylo tedy než nechat výfuk opravit. Měl jsem už od loňského léta domluveného mechanika, který byl ochoten se do něčeho takového pustit, loni ale dostaly přednost nějaké důležité elektrospotřebiče a stavební úpravy v domácnosti a na Kitta nezbylo.
Až nyní.. Kitt pobyl u mechanika skoro tři neděle, nijak jsem nespěchal. Také výroba výfuku nebyla tak jednoduchá, jak se zpočátku zdálo a nakonec to není slibovaný bastl, ale solidní výfuk z továrních produktů.. Bohužel tedy zůstala jen jedna výfuková trubka, trvat na dvou , jak má originálně být, by se prý velmi prodražilo. Jeden tlumič je vyroben v továrně na míru a zadní díl je nakonec z Lancie Dedra, Temprácký se nepovedlo sehnat.
Mimo to jsem nechal překontrolovat brzdy, jejich účinnost za moc nestála. Ale prý stačilo rozhýbat zrezivělé třmeny, vše promazat, na zadní nápravě vyměnit brzdové destičky.
A dnes kolem poledního jsem si pro Kitta dojel. Mechanik ho ještě projížděl, chvilku jsem čekal. Ale brzy se do ulice vřítil tempem, jaké bych od Kitta nikdy nečekal. Sám jsem si ho také projel. Jednak se zlepšila účinnost brzd, už se jim dá i důvěřovat, ale hlavně Kitt jakoby chytil druhý dech. Jde ochotně do otáček, číslice na rychloměru naskakují o poznání rychleji. Fakt ožil.. Mechanik mi ukazoval důvod - starý katalyzátor byl prakticky neprůchodný a mechanik sám měl ohromnou radost z toho, jak se Kitt rozběhl..
Mám z toho radost.. Zatím to auto stálo jen fůru peněz, aby alespoň fungovalo, ale teď poskytuje fakticky i radost z jízdy.. Už se těším na víkendový výlet na hory.. Jsem ještě zvědavý, co změna udělá se spotřebou.. Doufám, že znatelně poklesne..
Podle mechanika by prý i motor mohl ještě nějaký čas vydržet, jeho stav není nijak katastrofální.. Kitt mi teď stojí pod kancelářemi na parkovišti a já tlačím očima ručičky hodin, aby už bylo dost hodin na to, abych to tu zabalil, sednul do Kitta a vyrazil k domovu...